Open Huis: Maurits Verbist

Langsheen de Brusselsesteenweg in Veltem-Beisem ligt het huis van kunstschilder Maurits Verbist (1913-1984). Verbist, de laatste grote Vlaamse expressionist, bouwde zelf zijn huis uit materialen en onderdelen die hij her en der bij mekaar haalde. Het resultaat is een woon- en werkruimte vol karakter, kleur en licht. Ter gelegenheid van de schenking door de erfgenamen van de artistieke nalatenschap aan de gemeente Herent, werd het huis uitzonderlijk voor het publiek opengesteld. Guido Sijs, bezieler van dit project, zorgde voor de nodige tekst en uitleg. Een veel gehoorde vraag tijdens de tentoonstelling: wat zijn nu de verdere plannen van de gemeente Herent met de kunstwerken?

Een prachtige brochure over Maurits Verbist kan U hier vinden: Verbist brosjure LR

Meer sfeerbeelden van dit Open Huis kan U vinden in deze  fotogallerij.

5 comments

  • Bedankt, prachtige foto’s.
    Zoals gezegd, altijd welkom

    Mieke en Jean-Pierre De Becker – Klokkebelle

    • Halo
      Ik ben Dagmar Casier en ben in het bezit van twee stillevens van Maurits Verbist
      Graag had ik eens de waarde gekend van deze schilderijen
      Maar ik weet niet waar ik mij moet wenden
      Misschien kan u mij helpen
      dagmarcasier@gmail.be

      Dank Dagmar

      • u kan de waarde laten bepalen bij berrevoets veilingshuis antwerpen byeeee ann

  • Kan iemand me helpen met de 2 schilderijtjes. Ben in Oostende bij ene antiquair geweest en die zegt dat ze niks waard zij en dat geloof ik niet.

Submit a comment